Tuesday, October 26, 2010

pagi-pagi


pagi yang gelap,kini sudah terang,engkau kucingku,dan aku tuanmu.
hohoho
pagi-pagi sudah semngat mengadap latop.
walaupon pagi mula kembali gelap sebb hujan, (memang bagus ntuk aku tiido),tp disebabkan aku dah qado tido aku,terlebih qado sbenaqnya,huhu,so dah x ngantok.tapi,xdak sapapon kat umah nak men ngan aku,sedey btoi.mama,abah n abli keja,adik skola...tglla aku sengsorang kat umah ngan kucing,tapi ucing pon hampeh...tidooq ja kejanya,lo gerak nant kna rengau,akhirnya,tinggal aku dan laptop saja.hahaha

apa nak wat erk petang ni???
hah,bru tingat,aku nak beli kain,nak wat jibab,pastu nak beli baju,nak bwk p kem...yeyey,shopping time...
masa ntuk balas dendam,dah lama aku x p shoping.huhu...

bru-bru ni,aku dpat tau,si dia sebenarnya dah xdak org tua...aku kagum ngan ketabahn dia.meneruskan hidup tanpa org tua disisi.slalu aku byangkan diriku menjadi yatim piatu,tapi xsampai lima minit,aku akn nangis.xsanggup nak bayangkan hidup tanpa diorang.aku kan ank manja,mna bleh xdak diorang.tobat la aku xleh hidup...
ya Allah,jangan ramppas mereka dariku,aku belum puas bersama mereka...

Allah itu maha adil tau x...dia menguji seseorang itu mengikut kemampuan.Dia tau,aku xmampu hidup tanpa org yg aku kasih,sebb tu dia biarkan org yg aku sayang bersama aku...tapi Allah tau,si dia mampu,biarpon hidup susah,dia x pernah mengadu.pernah satu masa,dia cakap kat aku,

'ana xnak ambulance,cukupla ana ada Allah'

terkelu aku dengannya.
di hatinya,di fikirannya,hanya mahukan Allah ja,sedangkan aku???masih lagi dikuburkan dengan keduniaan...dia pernah offer aku hp dia time hp aku rosak,tapi dia sendiri da satu hp...dia sanggup xpakai hp sebb nak bg aku pakai hp...aku betul2 kagum ngan dia.

aku nampak ketenangan dalam dirinya,aku nampak sinar keimanan di wajahnya,aku kagum,dan aku cemburu..
aku mendambakan ilmu yang dimilikinya.
aku mengimpikan ketenangan yang dia rasakan.
aku cemburukan kasih Allah padanya...

suatu masa nanti,aku akan dipanggil oleh robbi,
saat tu,aku nantikan,
saat tu,aku mmpikan
saat tu,aku harapkan...
setenang mata memandang
x tertahan lagi rasa rindu pada robbku,
xtertahan lagi rasa rindu pada rasulku,
kadang-kadang aku meminta agar dipercepatkan pertemuan tu,
kerana hati ini benar-benar rindu,
teramat-amatt rindu...
tapi bila aku kenangkan kembali,
apa cukupkah bekalanku,
cukupkah amalan ku,
cukupkah ilmuku,
cukupkah dakwahku,
sempurnakah ibadahku,
sempurnakah amalan ku
sempurnakah amnahku,
hati jadi takut hndak bertemu,
hati jadi malu nak meluahkan rasa rindu,
laluku pendamkan semua rasa kasihku,
pada robb dan rasulku...

ya Allah,aku pohon padaMU,
jemputlah aku sebagai hamba yang berjiwa tenang,
jemputlah aku,sebagai hamba yang suci dari dosa,
jemputlah aku,sebagai hamba yang diredhaiMu...

SUBHANALLAH,ALHAMDULILLAH,ALLAH HU AKBAR.

ketenangan tu ada disebalik kalimah Allah,
ketenangan tu ada disebalik kalam Allah,



Allah telah menurunkan perkataan yang paling baik (yaitu) Al Quran yang serupa (mutu ayat-ayatnya) lagi berulang-ulang , gemetar karenanya kulit orang-orang yang takut kepada Tuhannya, kemudian menjadi tenang kulit dan hati mereka di waktu mengingat Allah. Itulah petunjuk Allah, dengan kitab itu Dia menunjuki siapa yang dikehendaki-Nya. Dan barangsiapa yang disesatkan Allah, niscaya tak ada baginya seorang pemimpinpun. (az Zumar:23)

di pagi ini,aku mengharapkan keredhaanNya...

No comments:

Post a Comment