Monday, November 1, 2010

kem al-fateh

mcm yg aku cakap,aku akn join 1 kem kepimpinan kan..huhu,kem ni dinamakan kem kepimpinan al-Fateh...
aku memang tertarik dengan nama kem ni,nama ni diambil sempena nama seorang tokoh islam yg sangat hebat dan sangat2 aku kagum...
macam-macam yg aku blajar dr kem ni.walaupon aku slalu p kem dan cara pengisian kem ni sama dengan kem yg len,tap aku still asa seronok...mayb kem ni a little bit xtreme,mna x nya,sampai mkn rumput.huhu...tapi xpa,yg penting pengisian yg aku dapat,ilmu dan kesedaran yg cuba diorang sampaikan,alhamdulillah sampai kat aku..(mayb la kot,sebab aku ni slalu dok pkiaq kot len,hampir-hampir tersasar dr landasan yg diorg cuba sampaikan.haha)

diorang cuba mendidik kami dengan cara provokasi,aku x suka sangat ngan cara ni,sebabnya,kelemahan aku adalah,aku bukan seorang yg penyabar,so bila kena provok ni,haish...mulalah aku nak melenting o berdebat...tambah lagi,aku ni agak egois sikit,so aku xleh trima kritikan diorang yg mmg kasar.haiii,bilalah aku nak belajarr sabar ney.ish ish...

waktu kna provok tu,aku antara org yg paling lantang bersuara,mna x nya,kena kutuk kow kow,diorg kata kami x ikut arahan la,diorang kata kami kurang ajarla,tapi lo pke-pke blek,memang btu pon...waktu aku dengan tegasnya mngatakan yg tindakan kami peserta ni btul,adalah sorang pakcik faci yang kurus kering ni,betul-btul mencabar iman aku.sambil tengok tepat kat mata aku,n tunjuk jari kat aku,dia cakap,
"enti dah bnyak kali melawan"
mcm nak tumbuk ja faci tu,gram gila,tapi dari situ,aku blajar cara untuk mengawak emosi aku.aku blajar,waktu bila patut aku cakap, n bila aku patut diam.memang best...sepanjang kem ni,slot yg paling aku suka adalah suma slot hari terakhir.
kami di provokasi ngan sangat terok,pastu, kami dibawa mengembara.

pengembaraan tu dinamakan pengembaraan al-Fateh.setiap perhentian kami di uji.ukhwah yg terbine sesama sahabat,diuji dengan cara yg kami x duga...akak facy dengan baik hatinya telah mengkidnap dak group aku,tapi bukan paksaan,kami dtipu,ces,gram btul...lepaas tu,dak laki yg sangat geram telah memberi nama bru kpd facy,lo waktu provokasi sblum subuh tu,km panggil facy ni anasir luar,time kembara tu,kitorang panggil diorang virus,haha,jahat x kitorang...

time kembara tu,aktiviti feveret aku of course brendam dlm air.
korang tau x betapa terseksanya batin aku bila kitorang wat kem kat tepi sungai tapi aku xleh nak terjun.gram gila.ish,asa mcm nak jerit ja,tapi nasib bek time kembara tu kitorang kna brendam,tapi sebenaqnya,lebbih kpd denda.hahaha.bila kitorang xleh jawab soklan,kita kna baring dalam air,memang sejuk kot...tapi sebenaqnya,aku memang xkisah pon.huhu.memang best gila bngang la.

niat aku p sana sebab nak tarbiyah dri aku,nak tingkatkan kesedaran diri aku,tapi alhamdulillah,aku dapat lbey dari yg aku niatkan...indahnya saat tu,hanya Allah yg mengerti,syukurlah aku orang yg dpilih untuk join kem ni.
tapi sayang,sebab facy amek hp kitorang,so xdak gambaq ntok dkongc bersama,tapi elok gak.huhu,takot korang jeles.lalala.

masa yg tinggal ntuk cuti ni,aku ingat nak try jait tudung sendri,n habehkan baca buku yg aku pinjam dr yusuf,da bnda lg yg aku nak wat,tapi cuti ni musim hujan,so aktvt aku bnyaknya men hujan.lalala
ps:lo sahabat2 tau,mati aku kna berleter...

ok,aku nak minum milo yg dibancuh spesel dr abg aku spesel pnya ntuk adik kesayangan dia.haha,jangan jeles erk korang xdak abg sebek abg aku.uhu....
salamualaikum....
insyaALLAH next post,aku crita pasal Al-Fateh

1 comment: